نمایندگی مجاز

قدم کلیک‌هایتان بر چشم

آگهی‌های تجاری در رسانه دینی
ساعت ۱٢:٠٠ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٤ شهریور ۱۳۸٧  

موضوعات دینی و آگهی های بازرگانی

یکی از مهم‌ترین چالشهای رسانه‌های دینی موضوع تبلیغات بازرگانی است. از یک طرف آگهی‌های تبلیغاتی به اقتضای طبیعت‌شان بیشترین ارتباط را با سطح عمومی مخاطب برقرار میکنند و بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارند و از طرف دیگر ذاتاً با هدف درآمدزایی و غایت مادی تولید شده‌اند و محتوای ترغیب‌کننده به مصرف و مادیت دارند. یعنی نوعی تناقض آشکار. رسانه دینی قرار است به معنویت دعوت کند و از آخرت سخن بگوید اما آگهی بازرگانی اساساً قرار است جذابیت‌های مادی را برجسته کند و سیب یا گندم را فریبنده‌تر بنماید! حالا شما نه و مالک یک رسانه دینی؛ شعار و دعای خیر و ... که برای شما نان و آب نمی‌شود و به قول شاعر (و باحسنت لا یباع الدقیق!) که البته من معتقدم گذشته از اضطرار و بحث اکل میته این یک فرصت است و باید از این منظر آن را مطالعه کرد. اما به هر حال:


کلمات کلیدی:
 
الگوی زندگی با دیگران
ساعت ٥:٢٠ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٥ شهریور ۱۳۸٧  

*****

. : برای دیدن اصل مطلب به سایت تابناک مراجعه کنید : .

**********

خاطره‌ای منتشرنشده از امام موسی صدر

محمدرضا زائری

در ایام بزرگداشت سی‌امین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر مطالب متنوع و جدیدی منتشر شد که از آن میان خاطرات آگوست باخوس نماینده سابق مجلس لبنان برایم جالب بود. از آنجا که این مطلب در ایران منتشر نشده در ادامه خاطرات نابی که از شخصیت‌های لبنانی ترجمه کرده‌ بودم به دوستداران امام صدر تقدیم می‌کنم:


کلمات کلیدی:
 
تجربه‌ی تلویزیونی من دردآور است
ساعت ۱٢:٢٥ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸٧  

*****
. : سایت اینترنتی ماهنامه « سپیده دانایی » را در اینجا ببینید. : .

**********

فرهنگ، رسانه و روحانیت در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام محمدرضا زائری

تجربه‌ی تلویزیونی من دردآور است

محمدرضا امین ـ صدرا امانی

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری از ایران رفته‌است و در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکترای ادیان در دانشگاه فرانسوی بیروت (قدیس‌یوسف) است. موضوع پایان‌نامه‌ی او مطالعه‌ی مقایسه‌ای کانال تلویزیونی «الرساله» (مسلمان) و «نور سَت» (مسیحی) است. زائری روحانی‌ای است که برنامه‌های تلویزیونی‌اش در سال 84 و 85 دایره‌ی گسترده‌ای از مخاطبان را جذب کرد. با این حال برنامه‌اش به دستور رییس سازمان صدا و سیما  متوقف شد. دکتر حسام‌الدین آشنا معتقد است: برنامه‌های تلویزیونی زائری نقطه‌ی عطفی در تحول شیوه‌ی اجرا و سخن گفتن یک روحانی در تلویزیون بود. با او درباره‌ی این تجربه و فضای تعامل رسانه و روحانیت گفتگو کرده‌ایم.

***

روی جلد شماره جدید - شهریور ماه 87


کلمات کلیدی:
 
داستانهای تصویری جذاب ترین قالب برای کودکان و نوجوانان است
ساعت ٢:٢۱ ‎ق.ظ روز شنبه ٩ شهریور ۱۳۸٧  

گفت و گوی ایرنا با مدیرمسئول نشریه "جدید"

داستانهای تصویری جذاب ترین قالب برای کودکان و نوجوانان است 

مدیرمسئول نشریه "جدید"، گفت: مجله های "داستان های تصویری" یا کمیک استریپ ،جذاب ترین و جدی ترین قالب برای کودکان و نوجوانان است.   

مجله "جدید" ویژه کودکان و نوجوانان که تنها مجله کمیک استریپ در ایران است به تازگی به مجموعه نشریات کشور پیوسته و به طور کامل به "داستان های تصویری" اختصاص دارد.


کلمات کلیدی: