نمایندگی مجاز

قدم کلیک‌هایتان بر چشم

خواننده مسيحی
ساعت ۱٠:٠٥ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٧ آبان ۱۳۸٥  

   با خودم قرار گذاشته ام تا دو مطلب قبلی را نیا ورده ام از یادداشتهای جدید چیزی ننویسم و همین طور نوشته ها دارد تلنبار می شود !

   اما مطلب اول ماجرای جالب ترانه جولیا پطرس است که بخش های عمده را از دو مجله لها و طرابلس پست نقل می کنم . ( خودمانیم این پست وبلاگم چه خوراک خوشمزه ای می دهد دست بعضی ها که شنیده ام می گویند فلانی بریده و فرار کرده و ابطحی شده و دارد عوض می شود و ...نوش جانشان ما که بخیل نیستیم این هم روی بقیه ) به هر حال سفر دوره ای او که از بیروت آغاز شده و در چندین کشور ادامه خواهد یافت نشانه غریبی از امدادهای خداست وقتی پیشوای مقاومت مخلص باشد خدا راهی پیدا می کند که سخنش به این وسیله به گوش کسانی برسد که طور دیگری شاید حرفش را نشنوند البته ابتکار زیبای بچه های حزب الله در تولید فایل های صوتی برگزیده سخنرانی های مهم رهبرشان با فا صله های سرود و موسیقی و زیباترینش زیارت آل یاسینی که ایشان خوانده چنان است که معمولا در ماشین طرفداران حزب الله این نوارها شنیده می شود و به جای خود قابل بحث است

  ما در تهران متا سفانه ماهواره نداشتیم ( نمی توانستیم داشته باشیم ) ولی ایام جنگ که خبرها را در روزنامه جدی دنبال می کردم دیده بودم که المنار زنی بی حجاب  اما متین و پوشیده را نشان می دهد که در میدان ریاض الصلح بیروت با شور و حرارت عجیبی در دفاع از مقاومت و پایداری حرف می زند ولی نمی دانستم کیست و چرا مهم است این روزها از طریق اخبار و روزنامه ها و تبلیغات سطح شهر دو زاری ام یواش یواش افتاد که قصه چیست

  جولیا پطرس که خودش هم مال جنوب لبنان است ترانه جدیدش را با نام احبائی بر اساس نامه سید حسن نصرالله به رزمندگان حزب الله خوانده و با یک برنامه گسترده عواید این کار را به فرزندان شهدای جنگ اختصاص داده است . خودش به یک میلیون دلار امیدوار است و یک شماره حساب شخصی را برای این کار اعلام کرده ... وی در چهارده سالگی اولین آلبومش را بیرون داده همزمان با جنگهای داخلی. به کارهای وطنی و انقلابی معروف است و بر خلاف انتطار خبرنگار می گوید بچه هایم را با دیدگاه های سیاسی پرورش می دهم و معنی ندارد خنثی و بی موضع باشند. متن این ترانه کار غسان مطر شاعر معروف است که دقیقا بر اساس نامه حماسی و شاعرانه آقای نصرالله نوشته شده و کار را برادرش زیاد پطرس آهنگسازی کرده و فیلمبرداری و کارگردانی کلیپ توسط خواهرش صوفی پطرس در ویرانه های بنت جبیل انجام شده چون می گوید مقاومت در این شهر معجزه هایی خلق کرده و آن را به عنوان رمز پایداری ماندگار کرده است .او تنها هنرمندی بوده که بعد از قتل عام قانا به میدان ریاض الصلح آمده و به اعتراض سخنرانی کرده ( در حالیکه نیشان در برنامه اکید اکید مایسترو شبکه نیو  از راغب علامه همین را می پرسید که بعضی مردم گله دارند که شما هنرمندان ایام جنگ در کشورهای دیگر مشغول کنسرت هایتان بوده اید ) او می گوید این کار را از موضع سیاسی یک گروه خاص ( مثلا حزب الله ) نکرده ام بلکه آن را از موضع مخالفت و مبارزه با ظلم و جنایت می دانم و هر کس آن را از خود و دیدگاهش جدا بداند نشان می دهد که او از صف اعتراض به تجاوز جدا شده است .او در باره شکل گیری ایده این کار می گوید : فکر این کار زمانی شروع شد که نامه جناب آقای سید حسن نصرالله را گوش کردم که در پاسخ به نامه مجاهدین قهرمان نوشته بود و در همه ما اثر گذاشت و دلهای همه امت را تکان داد آن موقع بود که با غسان مطر تماس گرفتم و از او خواستم متن نامه را برای یک ترانه آماده کند

  متن شعر به نقل از طرابلس پوست چنین است : ( اگر روزی جواز شرعی برای شنیدن صدای زن پیدامیشد این کار یکی از اولین کارهایی بود که گوش می کردم چون این روزها که بیش از گذشته ذهنم درگیر حوزه لایف استایل است اثر و نقشش را توی محیط دارم می بینم ). به نظرم لازم است در باره این بخش از یادداشت برای همان بعضی دوستان صراحتا توضیحی را که در یک سخنرانی عاشوراییان اصفهان به تفصیل دادم مختصرا بگویم وآن اینکه غیر عقلانی و غیر شرعی می دانم که تظاهر کنم اساسا از صدای زیبا ی غیر مجاز و حرام بدم می آید این یعنی من سالم نیستم! بلکه اگرمثلا در ماه رمضان از خوردن و آشامیدن خودداری میکنم به خاطر این است که علیرغم میل شدید به دلیل دستور خدا چشم و گوش و دهان از حرام می بندم و جهاد یعنی همین و در غیر این صورت اساسا تصور ثواب برای کسی که مثلا به خاطر شکم سیرش توانایی خوردن ندارد بی معنی است فتامل !  البته می دانم و می فهمم بسیاری از دوستان اصولا این ادبیات و این صراحت را نمی پسندند و  هنوز هم نوعی تعارف معمول و رایج را ترجیح می دهند اما چه کنم من فهم و تشخیص شاید ناقص و نادرستم این است که ریشه خیلی از مشکلات جوان های امروز در همین تعارفات ریا آلوده است و البته هر کسی هم موظف است بر اساس فهم و تشخیصش عمل کند و به همان مثاب است چه مصیب باشد چه مخطی والبته در غیر حوزه مشخص تقلید ... بگذریم خیلی حرف دارم که خیال می کنم مهم هم هست  و کاش می شد تهران که می آیم بخشی اش را در یک جمع عمومی با رفقا بحث کنیم ولی به هر حال ...

   متن شعر احبائی:

   استمعت الی رسالتکم ... و فیها العز و الایمان ... فانتم مثلما قلتم... رجال الله فی المیدان ... و وعد صادق انتم ... و انتم نصرنا الآتی... و انتم من جبال الشمس ... عاتیه علی العاتی... بکم یتحرر الاسری ...بکم یتحرر الارض..بقبضتکم بغبضتکم...یصان البیت و العرض... بنات حضاره انتم... وانتم نهضه القیم ...و انتم خالدون کما ...خلود الارض فی القمم ...و انتم مجد امتنا ...و انتم انتم القاده...و تاج رووسنا انتم ... و انتم انتم الساده ... احبائی ...اقبل نبل اقدام ...بها یتشرف الشرف ...بعزه ارضنا انغرست .. فلا تکبو و ترتجف ...بکم سنغیر الدنیا ...و یحنی راسه القدر ...بکم نبنی الغد الاحلی ... بکم نمضی و ننتصر ...

                توضیح : برای نظم خودم و روشن شدن تکلیف شما بعد از این وبلاگ را   شنبه ها به روز میکنم

 

 


کلمات کلیدی: